• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Для батьків

ЯК ПІДГОТУВАТИ ДИТИНУ ДО ШКОЛИ: ПОРАДИ БАТЬКАМ

Підготовка дітей до навчання в школі - фундамент для майбутньої успішності. Це відповідальний період в житті не тільки дитини, але і кожного з батьків. Початкова школа є переломним моментом на шляху становлення маленької особистості. Змінюється режим і ритм життя, з'являється відповідальність за свої дії, маленькі, але перші обов'язки. Все це в цілому викликає стрес у дитини, і те, як він з ним впорається, багато в чому залежить від правильної підготовки. Фахівці Coral Family знають, як організувати незабутній сімейний відпочинок і допомогти встигнути підготуватися до школи.

Що передбачає готовність до школи?

Підготовка дитини до школи складається з трьох компонентів:

• соціальна — вміння адаптуватися в соціумі;

• інтелектуальна — базові навички читання, письма, підрахунку;

• емоційна — готовність дитини бути самостійним і відповідальним.

У більшості випадків тестується тільки інтелектуальна складова. Комунікативний навичок, а також емоційна готовність залишаються «за бортом». Однак психологи не втомлюються повторювати, що саме соціальна «зрілість» дошкільника обіцяє йому успіх в навчанні. Щоб діти успішно «гризли граніт науки», їм повинно бути в школі емоційно комфортно. Головна мета початкової школи - навчити дітей рахувати, писати і читати. Виникає логічне запитання: навіщо тоді всьму цьому вчити дитину до 1 класу? Як кажуть педагоги, базові навички складають необхідну основу для їх успішного оволодіння. Не секрет, що різним дітям для запам'ятовування одного і того ж матеріалу потрібен різний час. Шкільна програма орієнтована на середній рівень. Щоб всі дітки вкладалися в заданий темп, необхідна дошкільна підготовка. Наступна складова - вміння дитини спілкуватися, висловлювати свої думки, контактувати з соціумом. Психологи таку підготовку ставлять на перше місце. Малюк, який вміє писати і читати, але погано адаптується в колективі, завжди буде «білою вороною». Ось чому важливо, щоб до школи діти відвідували садки, центри розвитку або гуртки. Тільки перебуваючи в колективі, дитина вчиться вибудовувати відносини і отримує необхідні комунікативні навички.

Як батькам підготувати дитину до школи?

Багатьох батьків хвилює питання: чи можна підготувати дитину до школи самостійно? Однозначної відповіді психологи і педагоги не дають, тому що чимало прикладів успішних дітей, які навчалися вдома. Однак є великі ризики у розвитку комунікативного досвіду. Відмовлятися повністю від дитячого садка або дошкільного закладу не варто. Навіть батьки з необхідними педагогічними навичками не зможуть замінити дитині спілкування з однолітками. Якщо малюк з якихось причин не відвідує дитячий сад, підготовку необхідно організувати вдома і додатково відвідувати спеціальні курси. Вливати дитини в колектив психологи радять якомога раніше. В ідеалі з 3-4 років. Для початку це можуть бути різні творчі гуртки, трохи пізніше - розвиваючі групи для дошкільнят. Вартість курсів залежить від насиченості програми навчання. Базові інтелектуальні навички допомагають розвивати індивідуальні заняття з репетитором. За допомогою комп'ютерних технологій їх можна проводити онлайн.

Домашні заняття

1. Навчання як гра. Педагоги і психологи рекомендують починати перші заняття в ігровій формі. Не потрібно відразу садити дитину за зошит або за книгу. Рахувати починайте під час прогулянки або гри: «давай порахуємо кубики», «давай дізнаємося, скільки на дереві сидить ворон» та інше. Починати вивчати букви також бажано в звичних побутових ситуаціях, наприклад, під час походу в магазин. Завдання батьків - зацікавити дитину процесом навчання.

2. Міні-уроки. Перші заняття повинні тривати не більше 15 хвилин.

3. Метод пряника. Хвалити дитину потрібно не тільки за правильні відповіді, але і за прагнення вчитися. Заохочуйте і мотивуйте тягу до знань приємними бонусами: «Давай зараз почитаємо і потім подивимося мультик». Ніколи не сваріть і не карайте малюка, якщо він відмовляється читати або у нього щось не виходить.

4. Зміна діяльності​. Важливо пам'ятати, що у дітей надзвичайно рухлива психіка. Всидіти на місці 15-20 хвилин для них складно, не кажучи про те, що і не корисно. Чергуйте заняття з читання чи письма з активними іграми, фізичними навантаженнями, математику з малюванням і т.і.

5. Повторення - мати навчання​. Не переходьте до нового матеріалу, поки малюк не засвоїть попередній. Після початку нових «уроків» повертайтеся до вивченого. Практикуйте повторення не тільки під час уроків. Наприклад, під час прогулянки попросіть дитину згадати таблицю множення.

6. Використовуйте практичні заняття. Діти погано засвоюють матеріал в теорії, тому все нове підкріплюється практикою і візуалізацією. Обирайте книги з яскравими ілюстраціями, використовуйте практичний матеріал.

7. Сучасна школа. Підбирайте навчальний матеріал відповідно до чинної шкільної програми.

Уроки математики

Підрахунок і елементарні математичні дії розвивають мислення і логіку дітей. Обов'язково необхідно практикувати уроки математики вдома. Ось поради з організації такого навчання:

• Починайте рахувати знайомі предмети в ігровій формі: цукерки, фрукти, іграшки. Поступово переходьте на спеціальні картки і рахункові палички.

• Вивчайте прийоми додавання і віднімання на прикладі предметів: 5 яблук + 1 = 6 яблук, 2 цукерки - 1 цукерку = 1 цукерка. Обов'язкова візуалізація.

• Вивчайте предмети геометрії на прикладі знайомих предметів і під час їх промальовування.

• Перетворіть приклади в захоплюючу гру.

Уроки письма

У школі діти досить багато пишуть, тому важливо підготувати кисть малюка до навантажень.

• Починайте уроки письма з 5-хвилинних занять, поступово збільшуючи час до 15-20 хвилин.

• Тренуйте кисть за допомогою промальовування предметів спочатку за шаблоном, потім самостійно.

• Розвивайте дрібну моторику з 2 років: ліплення з пластиліну, м'яке тісто, перебирання крупи, вирізання по контуру.

• Навчання письма починайте з друкованих літер.

• Виконуйте гімнастику для пальців.

Уроки читання

Вивчення букв і читання - це основа формування словникового запасу дитини, вміння спілкуватися. Тільки тоді можна переходити до вивчення інших предметів, коли малюк навчиться читати.

• Починайте читання з вивчення букв алфавіту: показуйте літери на вивісках, ліпіть їх з пластиліну, промальовуйте.

• Створюйте асоціації з буквами, використовуйте порівняння: Б - будинок, В - вікно. • Надійно зафіксуйте навчання літериїї пошуком.

• Навчайте дитину переказувати прочитаний текст, повторюйте слова героїв, тренуйте пам'ять.

Уроки творчості

Якщо дитина не відвідує творчі гуртки, необхідно вдома кожен день займатися творчістю.

• Навчіть правильно користуватися фарбами, олівцями, фломастерами, крейдою. • Купуйте розмальовки.

• Практикуйте малювання, ліплення, аплікацію.

• Навчайте готувати робоче місце і потім його прибирати.

До школи як на свято

Дитина із задоволенням піде до першого класу, якщо його не тільки підготувати, але і налаштувати. Батьки часто припускаються помилок, після чого діти стикаються з розчаруваннями і втратою інтересу до навчання. Як цього уникнути, фахівці Coral Family підготували схему.

Що не робити?

1. Не варто готувати дитину до школи в останнє літо. Не формуйте негативні асоціації з процесом навчання ще до його початку.

2. Не обіцяйте, що школа буде найкращим періодом життя. Нехай малюк сам вирішить.

3. Не передавати своє хвилювання. Дитина читає тривогу і емоційний стан батьків.

4. Не пускайте процес підготовки на самоплив. Перевіряйте і контролюйте готовність, навіть коли дитина відвідувала садок або підготовчі курси.

Що робити?

1. Підвищіть статус дитини. Зробіть подію радісною і позитивною. Привітайте з новим етапом життя.

2. Влаштуйте шкільний шопінг. Сходіть разом з дитиною до магазину і купіть все необхідне для школи. Нехай сам вибере собі ранець або пенал.

3. Привчайте до нового режиму за 2-3 тижні до початку навчального року. Будіть та кладіть спати дитину поступово скорочуючи час на 5-10 хвилин від звичного графіка.

4. Промовляємо обов'язки, з якими зіткнеться дитина в школі. Підготовка домашнього завдання або відвідування продовженого дня не повинні бути несподіванкою.

5. Зміцнити імунітет. Свіже повітря, фізичні навантаження, активні ігри і вітаміни - найкращі супутники майбутнього школяра. Почніть підготовку організму за 1,5 місяці до 1 вересня.

Як не втратити інтерес до навячання: 10 порад експертів

1. Мотивуйте навчання. Діти втрачають інтерес до школи вже приблизно через місяць: пік активності проходить, закінчується період адаптації, з'являється втома. Цікавий відпочинок - дієва мотивація. Наприклад, замість першого уроку з'їздити попити гарячий шоколад або на вихідних відвезіть в луна-парк. Як результат, школяр знову задоволений і підстрибом біжить до школи.

2. Дозволяйте іноді не ходити до школи. Діти, як і дорослі, мають потребу в «перепочинку». 2-3 дні позачергового вихідного не змінять успішність, натомістьшкола не буде «непосильним тягарем». Проведіть вихідний разом за корисним і цікавим заняттям (похід в театр, цирк, в парк). Це буде куди корисніше, ніж малюк на уроках буде придумувати версію, як «проканторіть».

3. Цікавтеся шкільним життям дитини. Частіше відвідуйте уроки, разом готуйте домашні завдання. Створіть довірчі відносини.

4. Не навантажуйте додатковими заняттями. У перші півроку школи першокласник не повинен відвідувати додаткові гуртки і секції, крім спортивних.

5. Не лайте за перші погані оцінки. Підтримуйте школяра в починаннях і не ставте хороші оцінки як першочергове завдання навчання.

6. Допоможіть підтягнутися до «відмінника». Не заганяйте з перших класів дитину до статусу «трієчника». Якщо щось не виходить, приділіть предмету більше уваги, зверніться за допомогою до вчителя або репетитора.

7. Пом'якшуйте шкільний стрес. Не навантажуйте дитину домашніми турботами і обов'язками хоча б в перші місяці навчання. Не сваріть, якщо він забув помити після себе посуд.

8. Час відпочинку. Перерва між заняттями повина бути дві години. Однак це не час для особистого читання або гри за комп'ютером. Час відпочинку школяр повинен проводити на свіжому повітрі за активними іграми.

9. Правильний сон і повноцінне харчування. Режим - основа навчання. Не змушуйте дитину сидіти за уроками понад норму, навіть якщо він щось не встиг зробити. Не можна навчання ставити в пріоритет над сном.

10. Спілкування в колективі. Дозволяйте дитині після уроків залишатися в компанії однокласників. По можливості запрошуйте дітей додому. Спілкування з однолітками необхідно для розвитку і становлення особистості школяра. Якщо у дитини немає друзів і він ні з ким не спілкується, є привід записатися до психолога.

Для батьків

Ризинська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів

Звенигородської районної ради

Черкаської області

НАКАЗ

01.10.2017 року № 41

Про використання мобільних телефонів

під час навчально-виховного процесу

На виконання рішення колегій Міністерства освіти і науки України, Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства України у справах сім’ї, молоді та спорту від 27.04.2007 року, наказу Міністерства освіти і науки України від 24.05.2007 р. № 420 «Про використання мобільних телефонів під час навчального процесу» та з метою якісного забезпечення організації навчально-виховного процесу, поліпшення організації режиму роботи школи, захист цивільних прав усіх суб’єктів освітнього процесу та сприяння підвищенню якості й ефективності одержування освітніх послуг, а також гарантії психологічно комфортних умов навчального процесу

НАКАЗУЮ:

1. Заборонити використання мобільних телефонів у школі учнями під час проведення навчальних занять.

2.Дозволити використання мобільних телефонів у закладі для забезпечення застосування інформаційно-комунікаційних технологій під час навчально-виховного процессу за потреби і з дозволу вчителя на конкретному уроці.

3. Активізувати наступний порядок використання мобільних телефонів під час навчально-виховного процесу в навчальному закладі:

- Під час уроків, виховних годин чи позакласних заходів, а також під час перебування в шкільній бібліотеці необхідно вимикати або переводити телефон у режим «без звуку».

- Під час проведення уроків чи інших заходів мобільний телефон не повинен знаходитися на робочому місці.

- Якщо ж ця заборона буде порушена, то вчитель має право вилучити телефон і повернути його батькам учня.

-Терміново зв’язатись з кимось по телефону можна тільки під час перерви.

- Не залишати без догляду мобільний телефон, навіть коли ненадовго залишаєте своє робоче місце.

- Відповідальність за збереження мобільних телефонів адміністрація та педагогічний колектив ЗОШ не несе.

- У випадку крадіжок мобільних телефонів дирекція та вчителі не вживають жодних заходів щодо їх пошуку.

- Заборонено фотографувати мобільним телефоном, робити звукові записи або ж знімати ним відео – як під час перерв, так і під час уроків, виховних годин.

- Не використовувати чужі мобільні телефони в своїх цілях та повідомляти їх мобільні номери третім особам без дозволу.

4. Класним керівникам довести даний наказ до відома батьків та учнів школи.

5.Класний керівник несе відповідальність за порушення учнями пунктів наказу

6. Вчителю Залізній Л.Д., відповідальній за ведення сайту школи, розмістити інформацію щодо порядку використання мобільних телефонів під час навчально-виховного процесу в навчальному закладі на сайті школи.

7. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

Директор школи: О.В.Федорчук

Корисні поради батькам

Як зацікавити дітей читанням?

1. Давайте хороший приклад вашій дитині, показуючи їй, як вам подобається читати. Нехай дитина побачить вас за читанням.

2. Приносьте своїй дитині книжки, які задовольняють її індивідуальні потреби, наприклад, про спортивні змагання, тварин. Рослин, включаючи художню і документальну літературу.

3. Зацікавте свою дитину яким-небудь хобі чи діяльністю, котра потребує читання та подобається їй.

4. Заплануйте похід в музей, зацікавте свою дитину історичними подіями, краєзнавчим матеріалом. Знайдіть книжки, пов’язані з цим, і поділіться ними з дитиною.

Як правильно обговорити з дитиною прочитане?

1. З’ясуйте перед читанням чи під час читання незрозумілі слова.

2. Запитайте. Чи сподобалось дитині прочитане.

3. Поцікавтесь. Що нового вона довідалася.

4. Попросіть дитину розповісти про головного героя, найцікавіші епізоди.

5. Які слова і вирази запам’яталися?

6. Чого навчила книжка?

Десять заповідей для батьків майбутніх першокласників

1.
Починайте «забувати» про те, що ваша дитина маленька. Давайте їй посильну роботу вдома, визначте коло її обов’язків. Зробіть це м’яко: «Який ти в нас уже великий, ми навіть можемо довірити тобі помити посуд».

2.
Визначте загальні інтереси. Це можуть бути як пізнавальні інтереси (улюблені мультфільми, казки, ігри ), так і життєві (обговорення сімейних проблем).


3. Не ставтеся до дитини зневажливо. Не ображайте дитини в присутності сторонніх. Поважайте почуття й думки дитини.

4. Навчіть дитину ділитися своїми проблемами. Обговорюйте з нею конфліктні ситуації, що виникли з однолітками і дорослими. Щиро цікавтеся її думкою, тільки так визможетесформувативнеїправильнужиттєвупозицію.

5. Постійно говоріть з дитиною. Розвиток мовлення-запорука гарного навчання. Були в театрі (цирку, кіно) – нехай розповість ,що більше всього сподобалося. Слухайте уважно, ставте запитання, щоб дитина почувала, що це вам цікаво.

6. Відповідайте на кожне запитання дитини. Тільки в цьомувипадкуїїпізнавальнийінтересніколи не вгасне.

7. Постарайтеся хоч інколи дивитеся на світ очима вашої дитини. Бачити світ очима іншого – основа для взаєморозуміння.

8. Частіше хваліть вашу дитину. На скарги про те, що щось не виходить, відповідайте: «Вийде обов’язково, тільки потрібно ще раз спробувати». Формуйте високий рівень домагань. І самі вірте, що ваша дитина може все, потрібно тільки допомогти. Хваліть словом, усмішкою, ласкою й ніжністю.

9. Ніколи не порівнюйте свою дитину з сусідською, з її друзями, однокласниками. Порівнюйте з тим, якою вона була вчора і якою вона є сьогодні. Це допоможе вам швидше оволодіти азами батьківської мудрості.

10. Не будуйте ваші взаємини з дитиною на заборонах. Погодьтеся, що вони не завжди розумні. Завжди пояснюйте причини ваших вимог, якщо можливо, запропонуйте альтернативу. Повага до дитини зараз – фундамент шановливого ставлення до вас тепер і в майбутньому.


Ніколи не кажіть, що вам ніколи виховувати свою дитину. Це все одно, що сказати: «Мені ніколи її любити».



Анкета для батьків першокласників

1. Ваше прізвище, ім'я, по-батькові.

2. Місце роботи Ваше і Вашого чоловіка( дружини), де і ким працюєте.

3. Номер мобільного, робочого і домашнього телефонів.

4. Кількість дітей у вашій сім'ї, їхній вік.

5. Якими пестливими словами Ви називаєте дитину у сім'ї?

6. Який у дитини слух, зір?

7. Якими захворюваннями хворіє дитина?

8. Особливості характеру дитини( уважність, спостережливість, цікавість, збудливість, дисциплінованість, скромність, чуйність тощо ).

9. Чи є в дитини власна бібліотека?

10. Чим любить займатися Ваша дитина?

11. Хто приділяє більше уваги (на Вашу думку) вихованню дитини (батько, мати)?

12. Хто, крім батьків, бере участь у вихованні сина (доньки)?

1З. Що ще Ви б хотіли повідомити вчителеві про свою дитину?
Кiлькiсть переглядiв: 375